Ultrazvukový sensor vzdálenosti s displejem

Modul s názvem US 100 – funguje jako ultrazvukový měřič vzdálenosti. Na desce samotné se nachází jeden ultrazvukový vysílač, jeden přijímač a dále integrované obvody, které zajišťují správnou funkci. Tento ultrazvukový měřič vzdálenosti se používá obecně tam, kde potřebujeme s poměrně velkou přesností zkoumat prostor před senzorem.

Tento modul umožňuje detekci v rozmezí 2 centimetrů až 4,5 metr a pracovní úhel detekce je okolo 15 stupňů.

Dále je v projektu použito ARDUINO NANO spolu s I2C Displej OLED 128×32.

 

us100 Číst dále ›

Označeno v Arduino

Data přijímaná z družic GPS

Využití GSM,GPS a GPRS modulu A7 pro příjem signálů z družic GPS lze následujícím způsobem. Modul A7 lze zakoupit na AliExpressu nebo podobném portálu za cenu kolem 10 US$. Dá se koupit samostatný modul, nebo osazený modul s konektorovou lištou s 24 piny a dvěma anténami pro GSM a GPS. Pro první pokusy je možno použít převodník USB TTL RS232 do počítače. Tam ale musíme dávat pozor, aby převodník pracoval s vaším operačním systémem. S Windows 10 mám vyzkoušené převodníky osazené čipem CH340 a Silicon Labs CP210x. Stačí propojit napájení +5V a GND a signály Rx a Tx. Nezapomenout přepnout na USB převodníku propojku na 3.3V, protože modul A7 má povolené napětí maximálně 4.2V.

Číst dále ›

Označeno v Mikroelektronika

Vejminek snů na Nově

TV Nova odvysílala v úterý 20.9.2016 v pořadu Víkend reportáž z našeho chytrého domu – vejminek snů:

Označeno v Nezařazené

Vejminek snů

Na začátku byl příběh. Blíží se čas odpočinku a je třeba uvažovat o bydlení na stáří. Rodinný dům je pro dva lidi už příliš velký a nákladný na provoz. Mladí ho využijí daleko lépe. Naproti domu ale máme postavenou dílnu, kterou využívala naše firma do doby, než si pořídila vlastní objekt. Nový územní plán obce počítal v této lokalitě s výstavbou rodinných domků, takže jsme si mysleli, že nápad přeměnit dílnu na vejminek, se bude líbit i úřadům. Zažádali jsme o změnu užívání na rodinný dům, udělali vnitřní úpravy tak, aby nám to vyhovovalo i v době, když již nebudeme tak pohybliví. Samozřejmě jsem si také chtěl splnit dávný sen o tom, že budeme mít dům plný vychytávek a nových technologií, zkrátka, že dům bude „chytrý“. Dnes je pro takovéto řešení několik označení jako „smart house“ nebo „inteligentní dům“ a pro nás jednoduše „Vejmínek snů“. Bohužel se nám ale nepodařilo přesvědčit úřady, aby nám dům schválili na bydlení, tak jsme z něho udělali firemní předváděcí centrum, kde nabízíme řešení chytrých elektroinstalací a také naše výrobky a projekty. Takže vejminek jako takový se nám rozplynul, ale opět z toho vyšel již podruhé „Vejminek snů“, doufám, že jen dočasně.

Číst dále ›

Označeno v Nezařazené

Naše DIN1010 na RPiBlogu!

Článek si přečtěte na http://rpiblog.cz/archiv/1127.
O DIN1010 naleznete informace na http://www.allcomp.cz/allcomp-a-s/produkty/smarthouse/.

Screenshot from 2016-06-06 10-20-04

Označeno v Info

[PIC programování] – 6. díl

Vítám vás u šestého dílu série PIC programování!

V tomto díle jsem se rozhodl seznámit vás s moduly Timer2/4/6. Ty nám od tohoto dílu sloužit jako časovače našich programů. Co timer umí? Nic moc. Jen podle toho, jakou frekvenci mu nastavíme, odpočítává, a když dojde do konce, tak se zresetuje a dá nám vědět, že dopočítal. Jeho výstup buď můžeme sledovat programově, nebo jej vyvést na nějaký z portů mikrokontroléru. Mikrokontrolér PIC16F1705 má celkem 4 osmibitové časovače a jeden šestnáctibitový. My budem pracovat s modulem Timer2, který je osmibitový, což pro naše účely bohatě postačí. Pokud se naučíte s Timerem 2, budete zároveň umět nastavit Timer 4 a 6. Číst dále ›

Označeno v PIC

[PIC programování] – 5. díl

Zdravím u pátého dílu v sérii o programování mikrokontrolérů PIC!

V tomto díle si ukážeme, jak používat „vlastní proměnné“ a řekneme si, jaké zrady přitom mohou nastat. Také se podíváme na definici maker. Číst dále ›

Označeno v PIC

[PIC programování] – 4. díl

Ahoj! Vítám vás u čtvrtého dílu této série.

V dnešním díle se pokusíme napsat program, který při stisku tlačítka rozsvítí LEDku a při druhém stisku jí zhasne. Provedeme to za pomoci té lehčí varianty, že program bude čekat na stisk tlačítka ve smyčce, což povede k jednoduchosti, zároveň však nebude moci provádět jiné úkony. Pojďme na to! Číst dále ›

Označeno v PIC

[PIC programování] – 3. díl

Zdravím u třetího dílu této série!

Minule jsme si ukázali poměrně velké spektrum věcí. Naučili jsme se nastavit vnitřní oscilátor a ovládat LEDku. Dnes si do hry přidáme také nějaký digitální vstup. V tomhle případě nám bohatě poslouží obyčejné tlačítko. Pojďme na to! Číst dále ›

Označeno v PIC

Pozor na Forpsi!

Jistě většina z vás bude znát českou společnost Forpsi, která je jedním z největších poskytovatelů hostingových služeb, registrace domén, cloudových služeb. Naše společnost zažila s touto společností velmi nepříjemnou zkušenost a poprosili mě, zda bych o tom trošku neinformoval veřejnost, aby případně nedošlo k dalším problémům.

Číst dále ›

Označeno v Info